Image

Συμβουλές για να παραμείνεις σε υγιή πορεία

Τα καλά νέα είναι ότι η πρόληψη ή η καθυστέρηση εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 είναι δυνατή. Υιοθετώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής, είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να διασφαλίσεις ότι θα παραμείνεις στο σωστό δρόμο1. Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ευκολότερες τις αλλαγές στον καθημερινό τρόπο ζωής αν τις υιοθετήσουν μαζί με άλλους. Στην περίπτωση αυτή οι συμβουλές αυτές μπορούν να αφορούν όλη την οικογένεια.

Υγιεινός τρόπος ζωής:

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μείωσης του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 είναι μέσω συνδυασμού άσκησης και υγιεινής διατροφής1. 30 λεπτά ήπιας άσκησης τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας είναι η συνιστώμενη διάρκεια, ωστόσο θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για τον έλεγχο του σωματικού βάρους2. Δεν χρειάζεται μόνο να πηγαίνεις στο γυμναστήριο, μπορείς βγάζεις βόλτα το σκύλο σου με την οικογένεια σου, να κολυμπάς, να κάνεις ποδήλατο ή οποιαδήποτε δραστηριότητα που συμβάλλει στην κυκλοφορία του αίματος! Μικρές αλλαγές μπορούν επίσης να κάνουν μεγάλη διαφορά:

  • Χρησιμοποίησε τις σκάλες αντί για τον ανελκυστήρα
  • Κατέβα από το λεωφορείο μία στάση νωρίτερα
  • Περπάτησε μέχρι το σχολείο / τη δουλειά αντί να οδηγήσεις

Υγιεινή διατροφή:

Η υγιεινή διατροφή μπορεί να είναι δύσκολη όταν εμπλέκεται η οικογένεια, όμως υπάρχουν μερικές πρακτικές αλλαγές που όταν υιοθετηθούν σταδιακά δεν θα τις παρατηρήσουν ούτε τα παιδιά:

  • Επιλογή λευκού κρέατος - πουλερικά ή ψάρι – αντί κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος1
  • Ψωμί, ρύζι ή ζυμαρικά ολικής αλέσεως αντί λευκών1
  • Επιλογή ακόρεστων λιπαρών, όπως ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο, αντί βουτύρου ή ζωικού λίπους1

Αλλαξε εύκολα τη διατροφή σου:

  • Επίλεξε νερό, καφέ ή τσάι αντί για ανθρακούχο ή ζαχαρούχο ποτό1
  • Κατανάλωσε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα1
  • Επίλεξε καρύδια ή φρέσκα φρούτα ως σνακ αντί για σοκολάτα ή γλυκό1
  • Περιόρισε την κατανάλωση αλκοόλ1

1. IDF (2017). IDF Atlas. 8th edition.
2. WHO. Diabetes. Available from: http://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/diabetes  Last accessed July 2018